Når man gerne vil tabe sig, hører man altid de samme råd om, at man skal have en sund og varieret kost, og at det er vigtigt, at man motionerer en masse, da disse ting er nogle vigtige faktorer, der spiller ind for en sund livsstil. Men hvad gør man, hvis man både spiser en sund kost og samtidig motionerer, men alligevel bliver vægten ikke lavere? Dette er noget, der virkelig kan være noget så frustrerende, især hvis man føler, at man ikke kan tabe sig, uanset hvad man prøver, og det kan virkelig være demotiverende for ens rejse til at tabe sig.

Du er ikke den eneste, der døjer med vægttabet

Hvis du har dette problem, så er du slet ikke den eneste. Rigtig mange døjer med det samme, og selvom det kan virke som om, at der ikke kan findes nogen forklaring på problemet, så kan der faktisk være en naturlig grund til, at du har svært ved at tabe dig. Der er mange, der ikke ved det, men faktisk spiller biokemien i kroppen en rigtig stor rolle for, hvor svært eller let man har ved at tabe sig og tage på. Biokemien opfører sig forskelligt fra person til person, og det er også derfor, at nogen har let ved at tabe sig, mens andre har meget sværere ved det.

Måske er din biokemi i ubalance

Men selvom biokemien er forskellig fra person til person, betyder det slet ikke, at du skal lægge drømmen om at tabe dig, på hylden. Din biokemi kan nemlig godt ændre sig, så det bliver nemmere for dig at tabe dig, men måske er den lige nu i ubalance, hvilket kan være grunden til, at kiloene ikke forsvinder, og at du hurtigt tager på igen. Men inden du begynder at ændre på metoderne til at tabe dig, kan det være rart at vide, hvorfor biokemien er kommet i ubalance. Nedenstående vil der stå en kort forklaring om dette, samt hvordan du kan ændre på metoderne til at tabe dig, men hvis du gerne vil læse i flere detaljer, så tag et kig på denne side.

kost

Dette kan flere års sukkerindtag gøre

Når man har levet af sukker og søde sager i mange år, så bliver blodsukkerniveauet højere, og dette kan ende ud i insulinresistens, hvilket så også ender ud i, at insulinniveauet bliver for højt. Dette blokerer for fedtforbrændingen, som er super vigtig for, at man kan forbrænde maden, så man ikke tager på.

Du kan godt gøre noget ved det, så det bliver nemmere at tabe sig

Men hvordan kan man så ændre på disse problemer? Det kan du gøre på flere måder, og en af dem er ved at lade være med at spise en masse små måltider i løbet af dagen. Du har måske før hørt, at det er bedre at spise mange små måltider i løbet af dagen frem for et par større måltider. Problemet ved dette råd er dog, at når man spiser små måltider gennem hele dagen, kan man hurtigt komme til at spise for meget, hvilket forstyrrer ens blodsukkerniveau, insulinniveau og dermed biokemi. Derfor er det bedre at spise nogle få større måltider i løbet af dagen, så man bedre kan mærke, hvornår man er mæt. Hvis du gerne vil have mange flere råd, så tag et kig på siden, hvor du kan læse meget mere.